Saturday, April 23, 2011

Minggu Final Examination

Bila tiba je 27hb April 2011.. Bermulalah minggu final examination cik bloggie.. Minggu yang pack bagai hanya dengan 1hari gap untuk setiap paper..

 

12 hari cuti mengulangkaji pelajaran.. Memang sangat lama.. Tapi bila cuti yang diberikan tak dimanfaatkan..   Seperti seorang budak seperti haku ni, minggu-minggu terakhir memang sangat bermakna..

Saya..
Bukanlah seperti orang lain..
Baca sekali je terus segala ilmu disimpan rapat dalam ingatan..
Bukanlah seperti orang lain..
Baca sambil berbaring di atas tilam empuk takkan pernah terlelap..
Bukanlah seperti orang lain..
Tak perlu revise segala nota-nota yang dah dibaca terus masuk dewan peperiksaan..

Saya hanya insan biasa..
Baca segala nota-nota berulang-ulang kali baru lekat di kepala..
Nescafe teman rapat untuk menjauhi 'mengantuk' si musuh ketat..
Berdoa agar diberikan daya ingatan,hafalan & kefahaman olehNya..
Yaasin & solat hajat peneman dikala keresahan..
Kismis 7 biji&air zam-zam supliment untuk hari-hari getir macam ni..

Saya memang budak yang malas, tapi setiap kali hari peperiksaan.. Usaha & bertawakkal meningkat dengan kadar maksimum.. 
First semestinya cuak bila result teruk nak gila, memang nampak sangat ko tak study kan.. & Time tu memang saje je cari nahas nk dengar bebel bebel dr ibu dan ayah.  
Second, sememangnya nak lulus dengan cemerlang la kan..  Adooiii..

Bila kadar gementar melebihi paras merbahaya..  Sebab scary gila dengan final exam..
Telefon mudah alih adalah medium terbaik untuk menenangkan diri.. Ayat yang tak perlu berubah sepanjang tempoh saya bergelar pelajar..
Hari ini hari peperiksaan orang.. Ibu&ayah tolong doakan&berikan agar semuanya dipermudahkan olehNya..
Lepas tu saya akan sedih..  Waaaaaaaaa

Sebab saya sedar..
Saya bukan seperti budak-budak bijak pandai di luar sana..
Sebab saya sedar..
Saya cuba untuk memberikan yang terbaik..
Untuk diri saya & terutamanya ibu&ayah..


"Selamat Menduduki Peperiksaan
&
Semoga kita semua dipermudakan olehNYa.."



No comments: