Wednesday, February 22, 2012

ROLLING IN THE DEEP

Assalamualaikum semuaaaaaaa!!! 

Hari ni tanggal 22 haribulan Februari 2012, maka dengan ini diisytiharkan pihak pengurusan Uitm telah sebulat suara & pendapat untuk mengeluarkan KEPUTUSAN SEMESTER LEPAS!!

O M GEEEE.. Semalam aku ingat nak stay up, kot-kot dapat view result awal sikit la kononnya.  Tapi semuanya hampeh belaka sebab tahap mengantuk aku memang tahap dewa.  :)

So, pagi tadi secara automatiknya aku tersedar dari lamunan tidur.  Tengok jam, ok 8:30 pagi.  Gila kau!!! BANGUN!! Masa untuk tengok result, jangan nak sambung tidur sangat.  Dan dengan drastiknya tanpa sempat nak menggeliat, aku terus capai laptop, on-buka web uitm!(dalam masa yang sama, facebook memang tak lupa la nk on jugeee.  Hehe)

Dan memang dah sah, aku antara yang terlambat tengok result.  Orang lain dah rancak berbuat kat status masing-masing tentang result dorang.  Aku yang mudah gabra ni, sah sah la tiba-tiba je jantung ni berdenyut macam orang baru turun naik tangga 10 kali kencang denyutannya.  Automatically jari pun terus sejuk.  Ya, memang aku tak perlu terlalu risau sebab sem lepas aku hanya praktikal & buat thesis je.  Tapi gila kauuu tak CUAK!! Cuak la, yang aku risau tu, thesis aku.  Ntah apa la yang jadi & apalah grednya.

Dengan lafaz bismillahirrahmanirrahim..  
Aku buka email dan klik pada result exam aku.
Dan inilah yang keluar..


Alhamdulillah, syukur kepada Allah s.w.t. kerana telah memudahkan urusan aku di dunia & di dalam pembelajaran.  Tak terkata.  Bersyukur sangat-sangat.  

[1] Terima kasih kepada kawan-kawan yang selalu membantu aku dalam menyiapkan thesis & report industrial training dulu.  
[2] Thank to Puan Siti, supervisor aku yang terbaiikk!!
&
[3] Terima kasih tak terhingga juga kepada ibu & ayah di atas segala kata-kata semangat, berkat doa & restu mereka.

Akhirnya aku berjaya menamatkan sesi pembelajaran selama 2 tahun setengah di Uitm Puncak Alam dengan rasa puas hati.  Aku hargai semua jasa-jasa orang disekeliling yang banyak membantu kejayaan aku pada hari ini.   

Di sini, aku ingin berkongsi.  Setelah kamu telah penat berusaha, telah buat sehabis baik, berdoa & bertawakkallah.  Doa yang sering aku guna setelah habis sesi peperiksaan.

" Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim"
" Aku memohon kepadamu ya Allah, sesungguhnya aku telah berusaha sehabis baik untuk peperiksaankuHanya padamu sahaja aku berserah diri.  Kau berikanlah agar pemeriksa kertasku sentiasa berada di dalam keadaan yang baik & sentiasa ingin membantu aku bagi memperoleh markah yang baik untuk apa yang telah aku usahakan."
" Aku memohon juga kepadaMu Ya Allah, kau berikanlah keputusanku itu keputusan yang tidak memalukan diriku, selaras dengan usahaku dan yang paling utama tidak memalukan KEDUA IBU BAPAKU.  Sesungguhnya mereka telah banyak membantu aku selama ini.  Hanya padamu aku memohon Ya Allah dan hanya padamu aku berserah diri."

AMIN YA RABBAL ALAMIN. 

Syukran.

 

No comments: